De 'Battle of the Brains' is een uniek trainingsgame waar teams met elkaar de strijd aangaan om het beste idee voor het bedrijf te bedenken. Elk team krijgt een trainer Creatief Denken die hen een uur lang lesgeeft in de basisvaardigheden van Creatief Denken en allerlei verschillende tools aanreikt om zo in korte tijd nieuwe ideeën te bedenken.
Daarna gaat ieder team n.a.v. een vooraf overeengekomen vraagstelling creatieve nieuwe ideeën en oplossingen bedenken. Hierna worden de beste ideeën geselecteerd, die vervolgens in het laatste uur, de finale battle plenair gepresenteerd worden. Aan het eind van de battle wordt het beste idee gekozen.
Klein
De 'Battle of the Brains' is een unieke game die gespeeld kan worden in groepen. Het is niet alleen een competitie, maar mensen leren ook de beginselen van Creatief Denken, krijgen diverse tools aangereikt en bedenken nieuwe ideeën voor de eigen organisatie. Daarnaast werken de leden in deze game op een leuke, nieuwe manier samen.
Het programma start met een introductie over Creatief Denken. De gehele groep wordt daarbij op interactieve manier meegenomen in de materie en wordt geconfronteerd met het eigen ‘cirkeldenken’ of ‘patroondenken’.
Daarna volgt de eigenlijke 'Battle of the Brains'. Hiervoor wordt de groep opgesplitst in teams, elk onder leiding van twee trainers. Deze teams worden uitgedaagd om de specifieke vraagstellingen - die van tevoren met de opdrachtgever is overeengekomen - op een nieuwe, creatieve manier te bekijken. Door de trainers worden ze gestimuleerd om creatief te denken, d.w.z. van de gebaande paden af te wijken, uit het gareel te lopen en dingen te bedenken die nooit iemand bedacht heeft. De trainers gebruiken daarvoor tools van de TotalBrainBox-methode die verderop in dit voorstel wordt beschreven.
Nadat de Creatief Denksessies in de verschillende teams zijn beëindigd, komen de teams weer plenair bijeen en vindt de finale plaats. Alle teams krijgen een aantal minuten de tijd om hun beste ideeën op een zo overtuigend mogelijke manier aan de overige teams te presenteren. Daarna is er een paar minuten tijd waarop de ideeën bevraagd kunnen worden door het publiek. Desgewenst kan er ook gewerkt worden met een vakjury.
De 'Battle of the Brains' een mooie kans voor een bedrijf of directie om geheel nieuwe ideeën te ontwikkelen voor concrete problemen waar het bedrijf mee te maken heeft. Het creatieve potentieel wordt gedurende 1 dagdeel helemaal ingezet om op een geheel nieuwe manier naar bestaande problemen te kijken. Verder werken de mensen in deze Battle op een geheel nieuwe manier met elkaar samen. Dit zorgt voor draagvlak voor innovaties binnen de organisatie en natuurlijk ook een hoop plezier.
Aantal deelnemers: 18 - 250 personen
Duur: 1 dagdeel (of 2 dagdelen bij grote groepen)
De kosten voor onze trainingen zijn afhankelijk van de grootte van een groep, de duur van de training en het aantal trainers welke naar deze opdracht gaan.
Gemiddeld zijn de kosten voor 1 dagdeel (4 uur), voor een groep tot 20 personen € 1.950,-.
Neem voor een prijsopgaaf voor grotere groepen of voor meerdere dagdelencontact met ons op (bel 026-750 2450 of mail info@inspiration-company.nl).
Klein
Wilt u geheel vrijblijvend advies of een training 'Battle of the Brains' iets is voor uw bedrijf of organisatie, neem dan contact met ons op (bel 026-750 2450 of mail info@inspiration-company.nl). Wij komen graag een keer bij u langs.
Hier kunt u een bel-mij-terug formulier invullen. U kunt daarbij ook aangeven wanneer u teruggebeld wil worden.